18مهر

رژیم غذایی و تغذیه مناسب برای بیماران مبتلا به سرطان مثانه



بازگشت

هنگامی‌که به سرطان مثانه مبتلا هستید، قابل‌درک است که بخواهید در مورد بهترین روش‌های مراقبت از خود بیشتر بدانید.

بخشی از مراقبت از خود، تلاش برای خوب غذا خوردن است. خوب غذا خوردن، مواد مغذی موردنیاز برای حمایت از درمان را به بدن شما می‌رساند و به شما کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید.

 

آیا یک رژیم غذایی توصیه شده برای سرطان مثانه وجود دارد؟

فاکتور‌های زیادی در تعیین الگوی غذایی مناسب شما وجود دارد. اگر احساس خستگی می‌کنید یا علائم دیگری را تجربه می‌کنید، ممکن است خوب غذا خوردن دشوار باشد. ممکن است قادر نباشید مانند گذشته غذا بخورید. هدف این است که از انواع غذا‌های مقوی برای حمایت از سلامتی خود استفاده کنید.

هیچ رژیم خاص توصیه شده‌ای برای درمان یا پیشگیری از سرطان مثانه وجود ندارد. بااین‌حال، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که بعضی از الگو‌های غذایی ممکن است به کاهش خطر سرطان مثانه و به‌طورکلی سرطان کمک کنند.

 

هنگام ابتلا به سرطان مثانه، چه غذا‌هایی بهترین هستند؟

بسیاری از مطالعات بررسی کرده‌اند که آیا غذا‌های خاص می‌توانند با سرطان مثانه مقابله کنند یا خیر. هیچ نتیجه قطعی به دست نیامده است، اما برخی تحقیقات نشان داده است که غذا‌های خاص، به‌ویژه آن‌هایی که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند، ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشند.

در حال حاضر، توصیه می‌شود یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید که با کاهش خطر عود سرطان همراه است. یک الگوی غذایی سالم شامل موارد زیر است:

سبزیجات و میوه‌ها

سبزیجات و میوه‌ها، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن شما را تأمین می‌کنند. سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم‌پیچ و جوانه بروکسل ممکن است بهترین باشند زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند. توت و مرکبات نیز به همین دلیل گزینه‌های خوبی هستند. سبزیجات و میوه‌ها فیبر نیز فراهم می‌کنند که در صورت یبوست می‌تواند به شما کمک کند. فیبر برای سالم نگه‌داشتن دستگاه گوارش ضروری است.

 

منابع پروتئینی

پروتئین کافی به حفظ توده عضلانی و پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. منابع پروتئینی شامل گوشت، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، لوبیا، عدس، محصولات سویا، آجیل، دانه‌ها و لبنیات است. سعی کنید در تمام وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها یک منبع پروتئینی داشته باشید.

 

چربی‌های سالم

چربی‌ها عطروطعم و بافت غذا را بهبود می‌بخشند. بدن ما برای جذب برخی ویتامین‌ها، تولید هورمون‌ها و ترمیم سلول‌ها در سراسر بدن به چربی نیاز دارد. منابع سالم چربی شامل ماهی، آووکادو، آجیل، دانه‌ها، زیتون و روغن زیتون است.

 

غلات کامل

غلات کامل محصولات دانه‌ای هستند که بیش از حد فرآوری نشده‌اند. این بدان معنی است که آن‌ها هنوز حاوی مقدار بیشتری مواد مغذی و فیبر هستند. به‌عنوان اولین ماده در لیست مواد غذایی که خریداری می‌کنید، به دنبال "غلات کامل" باشید.

 

منبع : سایت اقتصاد آنلاین

مقالات مرتبط

اهدای کارت هدیه و سبد کالا به فرزندان سمر

اهدای کارت هدیه و سبد کالا به فرزندان سمر

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه سمر ،این موسسه به مناس...

مرهم این درد، مهر توست

مرهم این درد، مهر توست

دست در دست هم برای یاری بیماران مبتلا به سرطان

راه های پیشگیری از سرطان روده کوچک

راه های پیشگیری از سرطان روده کوچک

هیچ علت شناخته شده ای در ایجاد سرطان روده کوچک وجود ندار...

روز پرستار گرامی باد

روز پرستار گرامی باد

موسسه خیریه سمر این روز را به همه پرستاران عزیز تبریک عرض می نماید

راههای پیشگیری از سرطان پروستات

راههای پیشگیری از سرطان پروستات

داشتن یک رژیم غذایی سالم بدور از چربی های اشباع شده و غذ...

تاثیر مصرف روزانه کرم‌ ضدآفتاب در کاهش خطرابتلا به سرطان پوست

تاثیر مصرف روزانه کرم‌ ضدآفتاب در کاهش خطرابتلا به سرطان پوست

مصرف روزانه کرم های ضد آفتاب می تواند خطر ابتلا به ملانو...

لطفا پیام، پرسش یا نظر خود را در این باره بنویسید